Det er nok ikke det store mysterium, at når man er ude for at købe et produkt, så går man meget op i, om det er til en god pris. Vi betaler jo ikke flere hundrede kroner for et liter mælk, for det er den simpelthen ikke værd. Problemet med webhotel priser er, at man ikke altid kan være sikker på, hvad sådan en ydelse egentlig er værd. Man har måske ikke så meget erfaring med at købe produkterne eller det er måske et meget skræddersyet produkt, så det kan være svært at se, om det er alle pengene værd. Man kan dog få en generel idé om, hvor dyrt det skal være, da der er nogle generelle priser på markedet, som de fleste lægger sig op ad.
Den billige ende
I den billige ende sælges der fleste webhoteller, da det f.eks. er små virksomheder er folk, som har gang i et hobbyprojekt, hvor de gerne vil have en internetforbindelse. Her er prisen ofte meget lav og kan i nogle tilfælde nå helt ned på et par kr. pr måned, hvor andre er en del højere. Det afhænger meget af den enkeltes behov, men hvis ikke man kræver det store, så kan man nemt komme under de 10 kr. pr måned. Her kan man også bruge diverse rabatkoder, så man kan få en rigtig billig løsning, som koster stort set ingenting det første stykke tid.
Den dyre ende
I den dyre ende finder man nogle lidt andre prisklasser og her kan det godt være svært at gennemskue, hvor meget det egentlig skal være værd. Her handler det ofte om, at man får en skræddersyet løsning, så der er ingen fast pris på, hvad det normalt koster, som man kan sammenligne med. Læs mere her: http://webhoteller.wiiva.dk/